Câteva dintre scrierile mele, publicate în volume de autor, o pasiune relevată de fratele meu, poetul Ion Dumbravă, membru al Uniunii Scriitorilor, care, din păcate, astăzi nu mai este printre noi. Au rămas, însă, urmele lui, nobile și clare.


Când totul era atât de simplu

 Ochii, izvor de lacrimi

privirea scrutând depărtări

întoarcere în timp în vremea

când totul era atât de simplu

orele, minutele, secundele

nu se grăbeau nebune

ziua părea mult mai lungă,

iar nopțile prea scurte, doar

că nu realizam că în cea simplitate

ne lipsea o secundă să prindem

fericirea ce trecea pe lângă noi

și-n alergarea noastră, am pierdut

sensul dreptului la fericire.


Ferestre

 E ciudat cum se poate crea

o punte între două persoane

care nu s-au întâlnit

nu și-au vorbit

s-au privit doar

de la fereastră. O punte

menită să apropie,

el în balcon

seara sau dimineața

fumând-și țigara,

ea curioasă ce vreme

va fi în următoarele ore,

el înclinând capul

salutând politicos. Ea

răspunzând cu palma lipită

de fereastră și dacă unul

dintre ei lipsea, puntea

dintre cele două ferestre

se rupea în mii de bucăți

cufundându-se

în apele tulburi ale absenței.


Cuvinte, tăceri

 Cuvinte încremenite

între tăceri.

Frigul așternut

ca un strat de omăt.

Cuvinte lipsite de sens

rostite doar cât

să mențină conversația.

Pe tine cel de ieri

unde să te găsesc?

Zadarnică pare

chemarea, strigătul,

ar semăna cu umbra

ce se izbește

neputincioasă de ziduri.


Zi

Zi în care de dimineața devreme

pocnește singurul bec

de la lustra din cameră,

îți cade lentila de la ochelarii

de vedere, dai drumul la apă,

aștepți să se umple cada, vrei

să suniîntre timp pe cineva și scapi

telefonul în apă....

Zi în care plouă cu ghinioane,

dai fuga la magazin

să cumperi făină de mălai

și o mașină te stropește din cap

până în picioare, realizezi

că ți-ai găsit un moment prost

să ți se facă poftă de mămăliguță

cu brânză și smântână ce se mânca

în vremurile bune

la Lacto-barul din centrul târgului.


Când voi pleca

Când voi pleca

să nu plângi,

să nu cauți

să nu mă chemi,

să nu mă strigi,

să nu întrebi, de ce,

să nu mă urăști

să nu îmi cauți vini,

să nu dorești

să vii unde plec eu

și dacă m-ai iubit

să nu mă uiți.


Așteptând

 În așteptarea revederii după

o îndelungă absență

tremurând cao umbră

pe un perete înalt,

gânduri ce se frământă

mâinile neștiind

ce să mai facă își aprind

o țigară...stare tensionată,

teama că nici tu nici eu

nu vom fi ca odinioară

pe același val, ca doi naufragiați

venind din lumi diferite

cu dorința de a se regăsi

măcar în amintirea

a ceea ce a fost cândva.


Rugăminte

 Mai lasă-mi timp

să-mi fac curat prin casă,

să-mi mătur curtea,

să-mi ud florile,

să-mi închid ferestrele

să-mi zăvorăsc ușa

și dorurile să le-anin

pe pervaz printre

mușcatele din fereastră,

mai lasă-mi o secundă

să pot privi înapoi

spre locul în care am râs,

am iubit și-am cerșit iubire

apoi asemenea rândunicii

ce-și părăsește toamna cuibul

să-mi desfac aripile

și să zbor

spre alte neexplorate lumi.


Nostalgică

 Frunzele copacilor înfrigurați

vorbesc în șoaptă nedumerite

de primăvara care deși

e aici pare că nu a venit încă

doar liliacul de la fereastră

cu florile lui violete

ce seamănă cu ochii tăi

îmi amintesc că e primăvară

în așteptarea copiilor

zgomotoși. A fetelor tinere

îndrăgostite de băieți romantici

a bătrânilor întârziind

la umbra vreunui copac

cu gândul întors la copilărie.

Nimic din ce-a fost

nu mai e. Despre a fi liberi

și fericiți vorbim doar la trecut.


Iartă

 Iartă-mă pentru seara aceea

când hotărâtă să fie

ultima pentru noi

am plecat.

Iartă dacă poți

și zâmbetul acela

scos din tiparul

indiferenței simulate

ce nu știam atunci

că poate ucide.

Și dacă m-ai iertat

lasă măcar umbra

îmbrățișărilor scrijelită

pe scoarța cireșului

de la poartă

și am să-nțeleg.


Mai stai

 Mângâieri ca adierea Zefirului

caldă și blândă,

cu degete lungi și subțiri

ce-mi răsfiră părul

revărsându-se pe umeri

ca o cascadă, în timp

ce-mi deschei nasturii

de la rochia vaporoasă

în culori pastelate

căzând pe podea

ca o cortină.

Buzele tale, valuri ce

sărută malul iar și iar...

Mă alinți cum vântul

floarea de cireș,

șoptind încet: mai stai,

mai stai o clipă.

Și rămân.


Depărtări

 Seri în care somnul

nu se lipește de pleoape

privirea scrutând depărtări.

Golit de iluzii trupul,

mimează frumusețea trăirilor.

La un pas de linia orizontului

de veghe, amintirile.

Cineva îți zâmbește

dintr-o fotografie veche

în alb-negru cu colțuri

roase, răsucite de vreme.

Zâmbești nostalgic,

vorbești singură și scri

un poem în singurătate.


Liber

 Să-mi crească aripi

să pot să zbor și să uit

să ating culorile fine

din brâul curcubeului

ca o pasăre liberă

căreia nu-i pasă

de ziua de mâine

plonjând euforic

pe întinderea albastră...

Dar zilnic ca un orb

spre nicăieri cu speranța

că pe felia mea

de imaginație voi găsi

o inflație de inspirație

pentru un poem potrivit

într-o lume nepotrivită

cu aspirațiile

și temperamentul meu

rebel și mă frământ

cum să fac să îmi crească

aripi să pot liber să zbor.


 

Eu

 Eu n-am plecat

doar prin alte

ferestre privesc

răsăritul,sunt tot

aproape, închide

ochii și ascultă

cântecul din care

am coborât

pe pleoapele nevăzute

ale timpului.

Sunt eu, cea de ieri,

cea de azi, mereu

aceeași imperfectă,

unică în ,,mea culpa"

bob de rouă

îndrăgostit de norul

alb, perfect

te aștept la fereastra

dinspre lume, far aprins

pe celălalt mal...

dacă vei trece cândva,

să vezi că sunt aici

unde cerul sărută țărmul,

eu, niciodată n-am plecat.


Clipa prezentă

 Infinite tăceri

ajunși la limita dintre cuvinte, între noi,

tot mai multe tăceri…

Gândurile, așchii răzlețe

dar înțelepțite în timp,

zboară din trunchiul îmbătrânit,uscat,

împrăștiindu-se…

Stele căzătoare dorințele,

taine ascunse în cutia

Pandorei,

inefabile sentimente,

amintiri…

Vise alergând mereu

înspre o altă dimensiune

în căutarea absolutului,

țintind la merele de aur

din copacul prea înalt,

la care niciodată n-am

ajuns…

Tăcere infinită.dincolo

de tăcere,trăiri…

Fericirea, iubirea, va fi

mereu acolo,

la un pas distanță.


Străină

 Uneori noaptea

mi se face teamă,

teamă de întuneric,

de umbre, de necunoscut,

teamă de oameni,

de mine, de copacul

din fața ferestrei

că m-ar putea sufoca

cu brațele lui ca niște

tentacule, uneori

înălțându-se sus de tot

să nu pot ajunge la

merele lui de aur…

Plecată multă vreme

pe alte meleaguri

soarta oferindu-mi ceva, dar luându-mi

în schimb altceva.

Și uneori acasă, mă simt

străină, stingheră.


Mamei mele

 M-am născut dintr-o stea

una frumoasă, strălucitoare

ivită-ntr-o zi, pe cărarea

din palma bătătorită a tatălui meu

iar Steaua aceea micuță, erai tu,

mama mea, erai ființa perfectă

pe care tatăl meu o iubea,

iar tu, ne iubeai pe toți și cel

mai tare, îl iubeai pe Dumnezeu.

Senină și blândă, mereu zâmbitoare,

ne învățai să alegem din viață

tot ce-i mai bun, mai curat, mai drept

dar se pare că dragostea ta n-a reușit

să semene în mine perfecțiunea ...

Dar ceea ce-ai semănat cu lacrimi

a încolțit mai târziu, după ce tu, mamă

ai plecat. Adesea îmi amintesc de

dorința ta de-a ne reântâlni

în ziua aceea la marea de cristal

unde vom fi împreună o veșnicie.


 


 


 



 


 

Comments